Contactpersoon
photo:Marianne Aalders
Voeg mij toe op LinkedIn
Marianne Aalders
Persvoorlichter
06 - 42150180
/
020 - 4525225
Deel dit bericht
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws
Giessen,
22
oktober
2013
|
13:29
Europe/Amsterdam

Nicole Freid nieuwe directeur Marketing & Innovatie

missie: meer versverwerkte groente op eettafel van Nederlandse gezinnen

Nicole+Freid+-+Directeur+Marketing+%26amp%3B+Innovatie

Nicole Freid (39, foto) wordt per 1 januari de nieuwe directeur Marketing & Innovatie van groentefabrikant HAK. Ook treedt zij toe tot het management team. Nicole Freid was al vanaf april 2013 op ad-interim basis eindverantwoordelijk voor de nieuwe positionering en de voorbereidingen voor de merkcampagne die eind september van start is gegaan. De afgelopen zes jaar was zij, eveneens op ad-interim basis, in diverse marketing- en managementrollen actief voor Mars Nederland. Daarvoor werkte zij voor Spadel Nederland, Spadel Benelux, Beiersdorf en L’Oréal.

“Het is geweldig te kunnen werken met een iconisch en authentiek Hollands merk als HAK”, zegt Nicole Freid in een toelichting. “Met veel energie hebben we het afgelopen jaar al met het hele team de nieuwe positionering uitgewerkt waarbij we als merk het domein van de Hollandse maaltijd willen gaan claimen. Wisten jullie dat wij gemiddeld nog steeds 3 à 4 maal echt traditioneel Hollands eten met aardappel, groenten en vlees?” Eind september ging onder haar leiding de nieuwe merkcampagne “Lekker Hollands, met de groenten van HAK” van start met voetbaltrainer Ronald Koeman en de nieuwe HAK-kok Steef Cuijpers in de eerste van een nieuwe reeks commercials.

Groter marktaandeel. HAK wil vaker op tafel bij hedendaagse Nederlandse gezinnen en het marktaandeel binnen de avondmaaltijd vergroten, binnen HAK ook wel ‘maagaandeel’ genoemd.

Door het claimen van het domein van de Hollandse aardappelen-groenten-vleesmaaltijd en veel meer nadruk op lekker. Freid: “Want lekker maakt het verschil of we iets op tafel zetten, of niet. Heel Nederland weet al dat HAK versverwerkte groenten rechtstreeks van het land in een glazen pot stopt, maar nu gaan we helpen bij het bereiden van doordeweekse maaltijden en dus het accent leggen op ‘lekker’. Voor mij is dit een geweldige marketingmissie.

Lekker van dichtbij steeds relevanter. HAK legt in de nieuwe campagne ook nadruk op het feit dat bijna alle groenten van HAK van dichtbij komen, binnen een straal van 125 km. Freid: “En ook dat weet bijna niemand, terwijl regionaal en lokaal voor consumenten steeds belangrijker wordt en staat voor kwaliteit en betrouwbaarheid.”

Nicole Freid studeerde aan de International School of Economics in Rotterdam en aan de Ecole Superieure de Commerce Bordeaux. Zij is getrouwd en heeft twee kinderen.

Boilerplate

Groentefabrikant HAK werd opgericht door de familie HAK in Giessen in het land van Heusden en Altena. Hier verwerkt het voormalig familiebedrijf (150 medewerkers) sinds de oprichting al meer dan 60 jaar verse groenten en fruit van hoge kwaliteit. Het motto van HAK is “Leven uit afhankelijkheid”. Hiermee onderstreept het bedrijf het principe van wederkerigheid en respect voor mens en natuur bij alles wat het bedrijf doet.

HAK gelooft dat het voor consumenten eenvoudig is om dagelijks een lekkere en goede Hollandse maaltijd te eten met kwaliteitsingrediënten van dichtbij. Om die reden wil HAK consumenten inspireren hoe ze dagelijks een lekkere Hollandse maaltijd kunnen bereiden. Door lekkere, hoogwaardige kwaliteitsgroenten en fruit aan te bieden die het bedrijf waar mogelijk lokaal teelt en vervolgens verwerkt en op smaak brengt in Giessen. Vers van het land, na oogst binnen 5 uur in de pot.