Giessen,
18
september
2013
|
21:39
Europe/Amsterdam

Ronald Koeman terug in het veld

Groentefabrikant HAK trapt nieuwe merkcampagne af

Ronald+Koeman+start+samenwerking+met+HAK

Groentefabrikant HAK heeft voetbaltrainer Ronald Koeman (foto) gecontracteerd om de nieuwe merkcampagne eind september af te trappen. Koeman is de eerste bekende Nederlander die zal optreden in een reeks nieuwe TV-commercials. Met Koeman slaat HAK een nieuwe weg in om het domein van de eerlijke en heerlijke Hollandse maaltijd te claimen.

Voor Ronald Koeman staat het merk dichtbij hem: “Ik ben van jongs af aan opgegroeid met de groenten van HAK en nog steeds staat bij ons elke week zeker één keer een lekkere Hollandse maaltijd met aardappelen, groenten en vlees op tafel. En laten we eerlijk wezen, op zijn tijd is dat heerlijk.”

Volgens Nicole Freid, marketing directeur van de fabrikant, past Koeman naadloos in de nieuwe merkpositionering van HAK en spreekt hij een brede doelgroep aan: “Ronald is nuchter, sympathiek en oer-Hollands en vergeet niet dat voor Ronald geldt: ‘what you see, is what you get’. En dat geldt ook voor onze versverwerkte groenten die binnen 5 uur vers van het land, zichtbaar in de pot zitten en zo op tafel staan.”

HAK heeft inmiddels de eerste TV-commercial met Koeman opgenomen in een echt Hollands rodekoolveld in het Noorden van het Land. Reclamebureau Etcetera tekende voor de eerste TV-commercial die op 25 september wordt uitgezonden.

Boilerplate

Groentefabrikant HAK werd opgericht door de familie HAK in Giessen in het land van Heusden en Altena. Hier verwerkt het voormalig familiebedrijf (150 medewerkers) sinds de oprichting al meer dan 60 jaar verse groenten en fruit van hoge kwaliteit. Het motto van HAK is “Leven uit afhankelijkheid”. Hiermee onderstreept het bedrijf het principe van wederkerigheid en respect voor mens en natuur bij alles wat het bedrijf doet.

HAK gelooft dat het voor consumenten eenvoudig is om dagelijks een lekkere en goede Hollandse maaltijd te eten met kwaliteitsingrediënten van dichtbij. Om die reden wil HAK consumenten inspireren hoe ze dagelijks een lekkere Hollandse maaltijd kunnen bereiden. Door lekkere, hoogwaardige kwaliteitsgroenten en fruit aan te bieden die het bedrijf waar mogelijk lokaal teelt en vervolgens verwerkt en op smaak brengt in Giessen. Vers van het land, na oogst binnen 5 uur in de pot.