Contactpersoon
photo:Frank Witte
Frank Witte
Persvoorlichter
06-53736170
Deel dit bericht
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws
Giessen,
12
februari
2015
|
20:00
Europe/Amsterdam

Bonen centraal in nieuwe campagne

Herman den Blijker boegbeeld voor bonen van HAK

Groentefabrikant HAK presenteert Herman den Blijker als boegbeeld van de nieuwe reclamecampagne die vanaf 18 februari op TV van start gaat. Deze campagne zal geheel in het teken staan van de bonen van HAK.

Herman den Blijker is erg enthousiast om voor HAK aan de slag te gaan. “HAK is een oer-Hollands merk en geliefd bij heel Nederland. Het is eenvoudig, puur en eerlijk eten, vaak van dichtbij. Dat past bij mij". De Rotterdamse top chef is erg enthousiast over bonen: "Bonen zijn eigenlijk heel bijzonder. Je zou kunnen zeggen dat het net groenten, granen en vlees in één zijn, een veelzijdige krachthap verpakt in een dun schilletje. Je kunt met bonen in de keuken echt je lol op, want er is veel variatie mogelijk".

Marketing directeur Nicole Freid van HAK: “Onze doelgroep is heel positief over Herman: hij is de meest bekende kok van Nederland, hij is zichzelf, nuchter en - niet onbelangrijk - hij is lekker Hollands. Naast het feit dat hij een autoriteit is op het gebied van koken staat hij ook voor eerlijk en lekker eten. Dat alles past goed bij HAK en dat is ook de reden dat we voor hem gekozen hebben.”

Van Nederlandse gezinnen is algemeen bekend dat ze elke week terugvallen op dezelfde gerechten. Daarvan zijn er nog altijd drie maaltijden met aardappelen, groenten en vlees, een keer pasta, een keer pizza, patat of pannenkoeken, een keer een rijstmaaltijd en een keer soep of salade. Toch wijzigt de consument langzaamaan zijn eetpatroon. Van zwaar eten met veel vlees gaat hij langzaam over op minder vlees, minder dierlijke eiwitten en minder koolhydraten. Bonen gaan de komende jaren een grote rol spelen in dit eetpatroon, niet alleen omdat ze rijk zijn aan plantaardige eiwitten en goede koolhydraten, maar vooral ook omdat bonen heel lekker zijn.

 

Herman den Blijker
Bonen zijn eigenlijk heel bijzonder. Je zou kunnen zeggen dat het net groenten, granen en vlees in één zijn, een veelzijdige krachthap verpakt in een dun schilletje. Je kunt met bonen in de keuken echt je lol op want er is veel variatie mogelijk
Herman den Blijker

Aansluiten op het vaste weekmenu
Freid vervolgt: “De consument gaat niet vanzelf steeds meer bonen eten. De trend is er wel en die zal nog veel groter worden, maar veel mensen worstelen nog met hoe je bonen lekker klaar kunt maken. HAK wil de consument op een eenvoudige manier een handje helpen door aan te sluiten op het vaste weekmenu. Het is moeilijk om een compleet gerecht uit dat menu te vervangen. We laten daarom zien dat je je menu niet hoeft te veranderen, maar dat je je bestaande maaltijden rijker, voedzamer en gevarieerder kunt maken met bonen erbij. Want waarom niet een keer witte bonen door een salade of je wekelijkse spaghetti verrijken met bonen. Je kunt er werkelijk alle kanten mee uit!”

Introductie HAK Bonenmixen
Ter gelegenheid van de nieuwe campagne introduceerde HAK drie nieuwe bonenmixen. Herman den Blijker is daarmee enthousiast aan de slag gegaan in zijn keuken en daarvan kan iedereen het resultaat binnenkort zien en proeven.

HAK startte in september 2013 met de ‘Lekker Hollands’ campagne. Ronald Koeman trapte de campagne af en bereidde rode kool op het land, Ilse DeLange zette in 2014 de appelmoes van HAK in al zijn variaties in de spotlights. In 2015 zal HAK, samen met Herman den Blijker, overheerlijke maaltijden en variatietips op bestaande gerechten delen door het toevoegen van de bonen van HAK.

In de media

RTL Boulevard - Boontjes vreten met Herman den Blijker

12
feb
2015
www.rtlnieuws.nl

Adformatie - HAK kiest Herman den Blijker als boegbeeld bonenmixen

12
feb
2015
www.adformatie.nl
Over HAK

Groentefabrikant HAK werd opgericht door de familie HAK in Giessen in het land van Heusden en Altena. Hier verwerkt het voormalig familiebedrijf sinds de oprichting al meer dan 60 jaar verse groenten en fruit van hoge kwaliteit. Het motto van HAK is “Leven uit afhankelijkheid”. Hiermee onderstreept het bedrijf het principe van wederkerigheid en respect voor mens en natuur bij alles wat het bedrijf doet.

HAK gelooft dat de wereld een betere plek is waar je langer en gezonder kan leven als iedereen veel groenten en fruit eet. HAK wil gezond eten en leven lekkerder en gemakkelijker maken met eerlijke kwaliteitsgroenten en fruit die HAK indien mogelijk dichtbij huis teelt en oogst en thuis in Giessen verwerkt en op smaak brengt.