Contactpersoon
photo:Marianne Aalders
Voeg mij toe op LinkedIn
Marianne Aalders
Persvoorlichter
06 - 42150180
/
020 - 4525225
Deel dit bericht
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws
Giessen,
04
oktober
2013
|
08:00
Europe/Amsterdam

HAK uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013

HAK+1-2+Open+deksel

HAK is door de Nederlandse supermarktklant uitgeroepen tot Merk van het Jaar 2013. De prestigieuze publieksprijs is een initiatief van de levensmiddelenbranchevereniging FNLI in samenwerking met onderzoeksbureau GfK. Op basis van een grootschalig onderzoek onder 13.000 consumenten worden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit. Nederlanders waarderen HAK vooral om haar constante kwaliteit, de sterke Hollandse herkomst en het innovatieve vermogen.

De prestigieuze publieksprijs wordt ieder jaar uitgereikt aan het meest gewaardeerde merk. In totaal beoordeelde het consumentenpanel dit jaar 85 merken, waaronder HAK. Volgens Irene van Berlo, senior onderzoeker van EFMI Business School die het onderzoek leidde, identificeren veel consumenten zich vooral met de sterke Hollandse wortels en erfenis van het merk. Maar ook de introductie van de innovatieve 1-2-open deksel is een bepalende factor geweest in deze uitslag.

De organisatie zelf is zeer verheugd met de toekenning van de publieksprijs, aldus Timo Hoogeboom, algemeen directeur bij HAK. “Het is voor ons een bevestiging dat wij de juiste weg zijn ingeslagen. Sinds dit jaar richten wij ons weer volledig op datgene waar we goed in zijn en waar we door het Nederlandse publiek om gewaardeerd worden. Namelijk Hollandse kwaliteitsgroenten van dichtbij vers en smaakvol van het land op tafel krijgen. Het is geweldig dat consumenten zich hierin herkennen.”

Boilerplate

Groentefabrikant HAK werd opgericht door de familie HAK in Giessen in het land van Heusden en Altena. Hier verwerkt het voormalig familiebedrijf (150 medewerkers) sinds de oprichting al meer dan 60 jaar verse groenten en fruit van hoge kwaliteit. Het motto van HAK is “Leven uit afhankelijkheid”. Hiermee onderstreept het bedrijf het principe van wederkerigheid en respect voor mens en natuur bij alles wat het bedrijf doet.

HAK gelooft dat het voor consumenten eenvoudig is om dagelijks een lekkere en goede Hollandse maaltijd te eten met kwaliteitsingrediënten van dichtbij. Om die reden wil HAK consumenten inspireren hoe ze dagelijks een lekkere Hollandse maaltijd kunnen bereiden. Door lekkere, hoogwaardige kwaliteitsgroenten en fruit aan te bieden die het bedrijf waar mogelijk lokaal teelt en vervolgens verwerkt en op smaak brengt in Giessen. Vers van het land, na oogst binnen 5 uur in de pot.