Giessen,
24
september
2013
|
19:33
Europe/Amsterdam

Zijn mooiste kool ooit

HAK gaat voor Lekker Hollands met Ronald Koeman in nieuwe commercial

Met Ronald Koeman in de basis geeft HAK in haar nieuwe TV-commercial de aftrap van de nieuwe merkcampagne. Vorige week meldde de groentefabrikant al dat het een contract met de trainer en oud-voetbalinternational getekend had. Koeman trapt een serie commercials af met nieuwe gezichten van Bekende Nederlanders.

Traditiegetrouw kenmerkt ook deze nieuwe HAK-commercial zich door de nodige spitsvondigheden. Ronald Koeman staat in zijn kenmerkende trainershouding op het veld. Nu echter met een kookschort voor en op een rodekoolveld ergens in Noord-Nederland. Hij wordt door de nieuwe vaste HAK-kok Steef Cuijpers aan een keukenblok gecoacht hoe hij lekker rode kool kan maken. Vers van het land, zo op het bord. Volgens Koeman zijn mooiste kool ooit.

 

“We gaan met onze nieuwe merkcampagne het domein van de Hollandse Maaltijd op het bord van Nederlandse gezinnen claimen”, zegt Nicole Freid, marketing directeur van HAK. “Opmerkelijk genoeg deed niemand dat nog, terwijl wij in Nederland nog steeds drie tot vier keer per week aardappelen-groenten-vlees (AGV) eten. Hollandser kan bijna niet. Wij willen het maagaandeel van HAK in het doordeweekse eetpatroon vergroten door meer dan voorheen het accent op ‘lekker’ te leggen en de Hollandse maaltijd te claimen, Lekker Hollands dus.” Volgens HAK staat Lekker Hollands staat ook voor lekker van dichtbij. “De HAK-groenten komen namelijk uit een straal van maximaal 125 km rondom de fabriek in het Brabantse Giessen en dat is bij een grote groep consumenten nog steeds niet bekend. Terwijl consumenten het wel heel belangrijk vinden dat ons voedsel tegenwoordig van dichtbij komt”, zo licht Freid toe.

HAK onderstreept met de keuze voor Ronald Koeman wat HAK-producten zo typeert. Freid: “‘What you see is what you get’. Ronald is no-nonsense, nuchter, gaat altijd voor kwaliteit en is Lekker Hollands. Los daarvan is hij vroeger ook opgegroeid met de groenten van HAK, deze gingen altijd mee op vakantie. De ideale match zeg maar.”

De eerste nieuwe HAK-commercial met Ronald Koeman wordt op 25 september 2013 uitgezonden om 20.10 uur en loopt tot het voorjaar van 2014. Daarna zal de van origine Zaankanter plaatsmaken voor een nieuw gezicht. Wie dat is, daarover houdt marketing directeur Nicole Freid haar mond potdicht. Zeker is dat HAK-kok Steef Cuijpers een vaste waarde zal blijven in de nieuwe reeks commercials.

HAK-icoon Martine Bijl was vanaf 1986, met uitzondering van de periode 2001-2005, hét gezicht in de HAK commercials. Zij nam op Prinsjesdag 2013 in een speciale laatste TV spot met een laatste troonrede passend afscheid als Koningin van het land (van HAK).

Reclamebureau Etcetera tekende voor het nieuwe merkconcept en de TV commercial.

 

Commercial credits

Klant: HAK B.V. – Nicole Freid, Timo Hoogenboom

Bureau: Etcetera

Creatie: Maarten Remmers, Wouter Voges, Raymond van Schaik, Robert Hagedoorn

Account: Dick van der Lecq, André Koster, Sabien Smit

RTV: Ronald Hietbrink

Productiemaatschappij: Hazaza

Regisseur: Wim van der Aar

Producer: Mimoun Bouchammir

Postproductie: The Ambassadors

Geluid: Earforce

Boilerplate

Groentefabrikant HAK werd opgericht door de familie HAK in Giessen in het land van Heusden en Altena. Hier verwerkt het voormalig familiebedrijf (150 medewerkers) sinds de oprichting al meer dan 60 jaar verse groenten en fruit van hoge kwaliteit. Het motto van HAK is “Leven uit afhankelijkheid”. Hiermee onderstreept het bedrijf het principe van wederkerigheid en respect voor mens en natuur bij alles wat het bedrijf doet.

HAK gelooft dat het voor consumenten eenvoudig is om dagelijks een lekkere en goede Hollandse maaltijd te eten met kwaliteitsingrediënten van dichtbij. Om die reden wil HAK consumenten inspireren hoe ze dagelijks een lekkere Hollandse maaltijd kunnen bereiden. Door lekkere, hoogwaardige kwaliteitsgroenten en fruit aan te bieden die het bedrijf waar mogelijk lokaal teelt en vervolgens verwerkt en op smaak brengt in Giessen. Vers van het land, na oogst binnen 5 uur in de pot.