Vragen?
photo:Roos Bouws
Roos Bouws
Persvoorlichter
0204525225
/
0622360043
Deel dit bericht
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws
Giessen,
11
mei
2017

HAK lanceert Bonenburgers

groente- en peulvruchtenfabrikant maakt stap naar vegetarisch koelschap

HAK+Bonenburger

Groente- en peulvruchtenfabrikant HAK zet een belangrijke volgende stap in haar rol in de beweging naar meer plantaardig eten. Met de introductie van een Hollandse bonenburger, een pittige linzenburger en een zwarte bonenworst maakt het bedrijf het eten van bonen nog gemakkelijker en lekkerder. HAK brengt hiermee voor het eerst in het 65-jarige bestaan van het bedrijf een serie producten op de markt die straks niet in het conserven- maar juist het koelschap te vinden zijn. De 100% plantaardige en vegetarische producten zijn 16 dagen houdbaar en vanaf 15 mei 2017 bij supermarktketen Jumbo verkrijgbaar.

De bonenburgers en –worst zitten boordevol bonen en groenten en zijn 100% plantaardig. Ze zijn op smaak gebracht met kruiden en specerijen. Daarnaast bevatten ze geen smaakversterkers noch conserveringsmiddelen. Ze hebben een ambachtelijke stoere uitstraling waarbij de bonen en groenten goed zichtbaar zijn en daarmee een hoofdrol spelen. De nieuwste bonenproducten van HAK passen hiermee perfect binnen de huidige foodtrends: plantaardig, gezond, zonder onnodige toevoegingen en zeer geschikt voor een dagje zonder vlees.

Deze nieuwe producten met de bonen en groenten van HAK zijn ontwikkeld in samenwerking met topkok Herman den Blijker en Schouten Europe, marktleider in vegetarische producten en vleesvervangers in Nederland. De Hollandse Bonenburger, Pittige Linzenburger en Zwarte Bonenworst zijn per twee stuks verpakt (2x100gram). De consumentenadviesprijs is €2,99.

Bonen zijn leidend in meer plantaardig eten
Voor HAK als groentefabrikant is het de eerste stap van conserven naar het koelschap in de winkel. Volgens Nicole Freid, directeur marketing en innovatie, “Als Nederlanders eten we vaker en meer peulvruchten binnen het steeds meer plantaardige menu, maar nog steeds relatief weinig ten opzichte van Zuid-Europese consumenten. Dit komt vooral omdat we nog niet goed weten hoe we bonen lekker kunnen klaarmaken. Wij willen Nederlanders hierbij helpen: de bonenburgers en – worst zijn een hele lekkere manier om vaker bonen te eten. Bovendien inspireren we hen om zelf ook met bonen aan de slag te gaan. Aan de binnenkant van de verpakking vinden consumenten recepten om zelf een bonenburger te maken.”

HAK ziet de omzet in peulvruchten voor het derde jaar op rij sterk stijgen. De afgelopen 12 maanden steeg de omzet met 14%. Dat kwam onder meer door de grote“bonen erbij” campagne met Herman den Blijker en diverse innovaties zoals een heel programma bonen en bonenschotels, verpakt in de bij consumenten populaire stazak. Daar voegt HAK nu met de burgers en worst drie nieuwe bonenproducten aan toe.

Fotobijschrift: HAK zet een belangrijke volgende stap in haar rol in de beweging naar meer plantaardig eten. Met de introductie van een Hollandse Bonenburger, een Pittige Linzenburger en een Zwarte Bonenworst wil de groente- en peulvruchtenfabrikant het eten van bonen nog gemakkelijker en lekkerder maken. De 100% plantaardige en vegetarische producten zijn vanaf 15 mei 2017 verkrijgbaar bij supermarktketen Jumbo in het vegetarische koelschap.

Zie voor gedetailleerde productinformatie het factsheet.