Schiedam ,
26
april
2006
|
11:00
Europe/Amsterdam

HAK is terug op TV... en Martine is terug bij HAK

Giessen, 26 april 2006 – HAK, bekend van de groenten in glazen pot, is terug op tv. En met HAK is ook Martine terug: in de nieuwste TV commercial van het bedrijf uit Giessen. Na ruim 17 jaar en circa 35 commercials stopte in 2002 de samenwerking tussen Martine Bijl en HAK, in die tijd eigendom van het Amerikaanse H.J. Heinz. Nu vier jaar later, na een Amerikaans uitstapje is het oer-Hollandse bedrijf terug in Nederlandse handen. De nieuwe eigenaar Neerlands Glorie zal de komende jaren het vertrouwde HAK merk nieuw leven inblazen en daarmee zijn ook de investeringen in het merk terug. Vanaf 1 mei aanstaande zien we Martine ‘in het veld’ terug op TV in een nieuwe 35 seconden commercial. Dit maal vergezeld van de jonge heer De Haan, samen met de groenten van HAK.

HAK haalde eind vorig jaar Martine heel bewust terug. Michiel van Ginkel, algemeen directeur: “Martine was vereerd om weer gevraagd te worden. HAK is een beetje deel van Martine geworden en andersom. De vorige eigenaren wisten niet zo goed raad met ons Hollandse HAK-merk. Wij zijn daarom een beetje stil blijven staan. Er was vrijwel geen prioriteit om te investeren. Bij onze nieuwe eigenaar ‘Neerlands Glorie’ krijgen we weer alle ruimte om als merk te groeien.”

Volgens Joke Pronk, marketing directeur bij HAK, richt het bedrijf zich met de bestaande producten voorzien van een nieuw fris HAK logo allereerst op de doelgroep 40+: “Deze groep consumenten is van jongsaf opgegroeid met de groenten van HAK. Demografisch gezien is het ook een grote groep, die nog steeds groeit. HAK staat voor gezond, gemak en met zorg bereid. Deze boodschap moet weer nadrukkelijk onder de aandacht van de consument gebracht worden. Om te beginnen doen we dat dit najaar door nieuwe producten te introduceren, ondersteund door nieuwe commercials, uiteraard met Martine”.

Goed geconserveerd. Zonder conserveringsmiddel
Niet alleen is het HAK-logo gerestyled, ook is het nieuwe etiket als eerste groentenconservenmerk voorzien van het advies van het Voedingscentrum: 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag Dat kan dus ook met de groenten van HAK; door Nederlandse tuinders met zorg geteeld en binnen drie uur van het land in de glazen potten, zonder toevoeging van conserveringsmiddelen.
 

Boilerplate

Over HAK
HAK is een echt Hollands bedrijf gevestigd in Giessen (Noord Brabant) en bestaat al meer dan 50 jaar. Van oorsprong een familiebedrijf, maar sinds december 2005 onderdeel van Neerlands Glorie, een investeringsmaatschappij die het doel heeft om Nederlandse merken weer een nieuwe impuls te geven. Samen met eigen groente telers en ruim 200 medewerkers werkt HAK aan de beste kwaliteit groenteconserven. Vers van het land, na oogst binnen 4 uur in de pot en zonder conserveringsmiddelen. Totaal zijn er meer dan 50 verschillende HAK producten verkrijgbaar. Zowel bekende groenten zoals doperwten en rode kool met appelstukjes als minder bekende groenten zoals malse veldertjes (jonge kapucijners) en rabarber compote. Allemaal even gezond!

Deel deze release

Laatste nieuws