Vragen?
photo:Marianne Aalders
Voeg mij toe op LinkedIn
Marianne Aalders
Persvoorlichter
06 - 42150180
/
020 - 4525225
Deel dit bericht
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws
Nicole Freid, Marketingdirecteur HAK
Gedragsverandering doe je samen, ieder vanuit zijn eigen kracht. Met de GPA kunnen we een nog grotere katalysator vormen om de consumptie van plantaardige eiwitten verder te stimuleren.
Nicole Freid, Marketingdirecteur HAK
Giessen,
07
juli
2016
|
17:45
Europe/Amsterdam

Gezamenlijk op de bres voor consumptie duurzame en plantaardige voeding

HAK Founding Member van Green Protein Alliance

HAK heeft zich samen met enkele andere koplopers in de voedingsbranche als Founding Member gecommitteerd aan de Green Protein Alliance (GPA), een unieke alliantie tussen retail, horeca en voedingsproducenten ter stimulering van de consumptie van plantaardig eten. Als marktleider in zowel vers verwerkte groenten als peulvruchten wil HAK een sleutelrol spelen in deze groeiende gezondheidstrend onder consumenten.

De markt voor plantaardige eiwitten is sinds een paar jaar volop in ontwikkeling. Ook HAK ziet dat er duidelijk sprake is van een maatschappelijke trend, mede ondersteund door de inspanningen van de Gezondheidsraad en het Voedingscentrum. Met haar actieve deelname aan de GPA wil HAK deze ontwikkeling helpen voeden. "Gedragsverandering doe je samen, ieder vanuit zijn eigen kracht. Met de GPA kunnen we een nog grotere katalysator vormen om de consumptie van plantaardige eiwitten verder te stimuleren," licht Nicole Freid, marketing directeur van HAK, toe.

De groentefabrikant wil vanuit haar positie als A-merk consumenten vooral laten ervaren hoe makkelijk plantaardige voeding opgenomen kan worden in het weekmenu. Consumenten ervaren nog steeds barrières, als het gaat om het eten van bijvoorbeeld bonen, aldus Freid. "Wij willen vanuit onze voorlopersrol die drempels verlagen. Onze succesvolle 'Bonen erbij' campagne met topkok Herman den Blijker heeft veel impact gehad op de promotie en daarmee de consumptie van peulvruchten in Nederland. Dat geldt ook voor de Bonen in stazakverpakking in vier varianten* die wij vorig jaar introduceerden. Omdat deze verpakkingen minder vocht bevatten kunnen deze bonen direct toegevoegd worden aan gerechten. Plantaardig eten wordt op die manier makkelijk onderdeel van het weekmenu."

Uitbreiding van het Bonen in stazak assortiment

HAK realiseerde sinds de campagne 'Bonen erbij' en de introductie van de Bonen in Stazak een stijging van 17% in verkoopvolume, wat een stimulans betekende voor de totale bonenmarkt (+15%). Vanwege het succes breidt HAK haar assortiment deze zomer verder uit. Vanaf week 29 zijn er naast de vier bestaande varianten nog acht stazakken met bonen verkrijgbaar. De groentefabrikant brengt onder meer grote kidneybonen op de markt, en drie varianten bonenmixen: een met rode en bruine bonen, een met witte bonen en een doperwten- linzen-maismix. Volledig nieuw zijn de vier bonenschotels: een traditionele bonenschotel met zwarte bonen, een linzencurry, een kikkererwten- en een kidneybonen schotel.

Green Protein Alliance

De kick-off van de Green Protein Alliance (GPA) vond vandaag plaats in de New World Campus in Den Haag. Dit unieke samenwerkingsverband van koplopers in de voedingsbranche heeft de ambitie om de consumptie van ‘groene’, gezonde en duurzame proteïneproducten te verhogen. Dat is beter voor mens en milieu én, zo geloven de Founding Members, het levert nieuwe marktkansen op. Het initiatief krijgt steun van de overheid en experts in voeding, gezondheid en milieu.

* Varianten: kleine rode kidneybonen, linzen, kikkererwten en zwarte bonen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fotobijschrift:
"Na de succesvolle introductie van de Bonen in Stazak in 2015 breidt HAK haar bonenassortiment verder uit. De innovatieve stazakverpakkingen zijn vanaf week 29 verkrijgbaar in acht nieuwe varianten, zoals grote kidneybonen en een doperwten- linzen-maismix. Net als bij de huidige stazakken kunnen de bonen(mixen) gemakkelijk en zonder afgieten aan een gerecht worden toegevoegd. Volledig nieuw zijn de snel te bereiden bonenschotels, waaronder een variant met kidneybonen chili en een linzencurry."

Boilerplate

Over HAK
Groentefabrikant HAK werd opgericht door de familie Hak in Giessen in het land van Heusden en Altena. Hier verwerkt het voormalig familiebedrijf sinds de oprichting al meer dan 60 jaar verse groenten en fruit van hoge kwaliteit. Het motto van HAK is “Leven uit afhankelijkheid”. Hiermee onderstreept het bedrijf het principe van wederkerigheid en respect voor mens en natuur bij alles wat het bedrijf doet.

HAK gelooft dat de wereld een betere plek is waar je langer en gezonder kan leven als iedereen veel groenten en fruit eet. HAK wil gezond eten en leven lekkerder en gemakkelijker maken met eerlijke kwaliteitsgroenten en fruit die HAK indien mogelijk dichtbij huis teelt en oogst en thuis in Giessen verwerkt en op smaak brengt.