Vragen?
photo:Roos Bouws
Roos Bouws
Persvoorlichter
0204525225
/
0622360043
Deel dit bericht
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws
Giessen,
09
maart
2017

HAK bonen in stazak Gekozen Product van het Jaar

Nederlandse consumenten hebben de bonen in stazak van HAK uitgeroepen tot Gekozen Product van het Jaar. Consumenten noemden ze aantrekkelijk en innovatief. HAK nam de felbegeerde consumentenprijs donderdag 9 maart in ontvangst tijdens een feestelijke ceremonie in het Kasteel Haarzuilens nabij Utrecht (Nederland).

Jaarlijks dingen nieuwe productintroducties in food, non food, verzorging en huishoudelijke producten mee naar het Gekozen Product van het Jaar. Na beoordeling door een vakjury kiezen 5000 consumenten producten op aantrekkelijkheid, innovatie en koopintentie. De winnende producten mogen een jaar lang het welbekende rode logo gebruiken op verpakkingen en in communicatie.

HAK is blij met deze belangrijke consumentenprijs. En dat nog geen half jaar na de introductie van de nieuwste productvarianten. Nicole Freid, directeur marketing en innovatie van HAK: “Dit is een belangrijk erkenning. Consumenten waarderen onze bonen in stazak en weten ze ook nog eens te vinden in het schap van de winkel. Kortom, het is opnieuw een uitnodiging om door te gaan met het introduceren van innovatieve oplossingen om het eten van bonen nog lekkerder en gemakkelijker te maken.”

HAK introduceerde sinds 2015 twaalf nieuwe bonen en bonenschotels in stazak. De bonen zijn in de zak zelf gegaard en bevatten minder vocht. Hierdoor hebben ze een lekkere bite en zijn ze direct uit de verpakking te gebruiken, zonder eerst af te gieten of op te warmen. De bonenschotels zijn, met toevoeging van bijvoorbeeld alleen rijst, wraps of couscous, een smaakvolle maaltijd. De groentefabrikant wil met de nieuwe verpakking niet alleen een jongere doelgroep aanzetten om bonen te gaan eten, ze wil consumenten ook gewoonweg helpen hun bestaande gerechten rijker, gezonder en lekkerder te maken. Alle bonen in stazak van HAK voldoen aan de zoutnorm van het Voedingscentrum en zijn op smaak gebracht met kruiden en specerijen. Ze bevatten geen conserveringsmiddelen, toegevoegde suikers, aroma’s of andere kunstmatige smaakstoffen.

Op de bres voor bonen

HAK voert ter ondersteuning al ruim twee jaar campagne om het eten van bonen in Nederland weer op de kaart te zetten. Die inspanningen zijn niet zonder resultaat: HAK zag zijn verkoop van peulvruchten in 2016 met 16% stijgen. Bonen passen perfect in de hedendaagse trend van plantaardig eten en HAK wil binnen deze ontwikkeling een sleutelrol vervullen door te blijven innoveren in de bonencategorie. Zo trekken de bonen in stazak nieuwe kopers: moderne, jonge eters die op zoek zijn naar gezonde, pure producten die gemakkelijk te bereiden zijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

Fotobijschrift: HAK bonen in stazak zijn door Nederlandse consumenten uitgeroepen tot Gekozen Product van het Jaar. Consumenten noemden de bonen in stazak aantrekkelijk en innovatief.