Vragen?
photo:Roos Bouws
Roos Bouws
Persvoorlichter
0204525225
/
0622360043
Deel dit bericht
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws
Giessen,
02
november
2016

Herman den Blijker breekt weer op verrassende wijze in met de bonen van HAK

Bonen in stazak in nieuwe HAK campagne

HAK is nog lang niet klaar met bonen. In de nieuwste campagne van de groentefabrikant staan opnieuw peulvruchten centraal: de hoofdrol is voor de nieuwste gerechten met bonen in stazak. Met de introductie van deze bonenschotels, die na toevoeging van bijvoorbeeld rijst of couscous een complete bonenmaaltijd zijn, maakt HAK het voor Nederlanders nog makkelijker vaker bonen aan de dagelijkse maaltijd toe te voegen. Oer-Hollandse topkok Herman den Blijker is wederom het boegbeeld van de campagne en breekt in een reeks nieuwe commercials op verrassende wijze in op reisprogramma’s om te laten zien hoe je met deze nieuwe bonen van HAK gemakkelijk en snel een voedzame en lekkere bonenmaaltijd op tafel zet. 

De vier nieuwe bonenschotels in stazak, waaronder een linzencurry en kidneybonen chili, zijn geïnspireerd op de lekkerste en populairste maaltijden met bonen van over de hele wereld. De schotels passen perfect in de hedendaagse keuken: ze zijn eenvoudig te bereiden, heerlijk op smaak gebracht met alleen kruiden en specerijen en bevatten geen toegevoegde suikers. In de nieuwe commercials laat Herman den Blijker dan ook op een ludieke manier zien dat de bonenschotels van HAK gezond, lekker en eenvoudig te bereiden zijn. De topchef vervolgt hiermee zijn missie om van Nederlanders echte bonen(vr)eters te maken.

Bonen vaker op het menu
Hoewel het eten van peulvruchten in Nederland langzamerhand steeds populairder wordt, vinden veel consumenten het nog altijd lastig om vaker bonen op het menu te zetten: we eten slechts gemiddeld één tot twee gram bonen per dag in ons land. “Met onze innovaties willen we mensen helpen vaker bonen op tafel te zetten. We laten met deze nieuwe campagne Nederland zien dat dit met onze nieuwe stazakken nog nooit zo lekker en eenvoudig is geweest.” aldus Nicole Freid, Directeur Marketing & Innovatie van HAK.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sinds de start van de ‘Bonen erbij’ campagne begin 2015 en de succesvolle introductie van bonen in stazak vorig jaar realiseerde HAK een stijging van 18% in verkoopvolume. Dit betekende tevens een stimulans voor de totale bonenmarkt (+15%). Volgens HAK is het einde van de groei nog lang niet in zicht. Freid: “Wij verwachten dat het aandeel van bonen in de categorie groenteconserven binnen nu en 5 jaar zal stijgen van 35% naar 50%. Wij geven met onze nieuwe bonen in stazak opnieuw een impuls aan die groei. De stazakken zijn naast de vertrouwde glazen potten binnenkort niet meer weg te denken uit het keukenkastje en vormen daarmee een belangrijk derde verpakkingstype binnen de categorie vers verwerkte groenten en peulvruchten.”

De commercials van de nieuwe HAK-campagne zijn deze week voor het eerst te zien op TV. ETCETERA is opnieuw verantwoordelijk voor de creatie van de campagne.

Credits campagne
Klant: HAK B.V. – Nicole Freid, Amy Rietmeijer
Bureau: ETCETERA
Creatie: Maarten Remmers en Wouter Voges
Business Director: Irene Harte
Strategie: Olaf Arkauer
RTV: Marieke Prette
Productiemaatschappij: Czar
Regisseur: Rogier van der Ploeg
Producer: Josepha Dhondt en Karlijn Paardenkoper
Postproductie: KapsalonGeluid: Earforce

HAK nieuwste bonen in stazak
Making off commercial met Herman den Blijker
Assortiment bonen in stazak
Meer bonen erbij met Herman den Blijker